רן ורדי על קולינריה צרפתית ומעבר

אלבמה | מקדש הבשר הספרטני

מסעדה שכונתית פשוטה וסגפנית המגישה את הבשרים מהטובים ביותר בארץ. נקודה. עשן עשן עשן
אלבמה

אלבמה | מקדש הבשר הספרטני

מסעדה שכונתית פשוטה וסגפנית המגישה את הבשרים מהטובים ביותר בארץ. נקודה. עשן עשן עשן
מסעדת אלבמה

אחת לשנה הגברברים במשפחה זקוקים למנת חלבון הגונה ודורשים “אלבמה”, מוסד נתניתי מוזר הממוקם באזור תעשייה, עיצוב של מסעדת פועלים, את השתיה מביאים מהבית, במשך שנים וממש עד לאחרונה גם לשלם אפשר היה רק במזומן (כעת גם אשראי מתקבל בברכה), והתפריט כולו ממוקד בבשר ובבשר נטו, לכאן באים כדי לאכול בשר ורק בשר, אין כאן דבר להזמנה בתפריט למעט בשר.  גם התוספות המוגשות לצד הבשר מינימאליות ומיועדות בעיקר לשמור מקום לבשר, ולעוד בשר.

אחת העובדות היותר מוזרות במקום המסתורי הזה שנעדר פרסום וממוקם בינות למוסכים וקיוסק היא העובדה שיש להזמין מקום למסעדה הזו לפחות חודשיים ולעיתים שלושה מראש!! כנראה שזה אומר משהו בעידן כה קשה למסעדנות המקומית.

בקצה המסעדה ממוקם תנור המעשנה הייחודי שיובא מאלבמה ארה”ב, התנור מופעל על פחמים ומחולק ומשמש כמעשנת ארון סגור המחולק לחלקים הדורשים צלייה ממושכת בחום נמוך וכגריל לנתחים מהירי צלייה בחום גבוה יותר, העשן הבוקע מהתחתית עמוסת הגחלים הלוחשות מעשן את כל תכולת התנור ומקנה ניחוח ייחודי לכל הבשרים.  התפריט מצומצם בן חמש טעימות בשר יעלה 140 ש”ח לאדם, ותפריט מורחב בן שבע טעימות יעלה 195 ש”ח לאדם, התפריט כולל בשרים המוגשים לפי סדר מוכתב מראש לשולחן, קינוח פיצפון וקפה או תה.  הנתחים מהירי הצלייה אלו הנתחים היחידים שתוכלו להזמין מחוץ לחבילה של ארוחת הטעימות. 

מוש גלעדי והרן ויסמן המנהלים את המקום משמרים בו את הגישה המינימליסטית עמה המסעדה הזו הולכת מיום הקמתה, גישה לא שגרתית שלעיתים מתקבלת בהרמת גבה ומאידך מקנה למקום אווירה משפחתית לא מחייבת.

מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה

הזמנו שלוש ארוחות טעימה בנות שבע מנות ושתי ארוחות טעימה בנות חמש מנות. 

סלט ירקות וקדירת תבשיל שעועית אמריקאי מוגשים לשולחן, חביב ולא יותר מכך. יין נפתח וכוסות מוגשות ללא דמי חליצה. פתחנו בצוואר חזיר מעושן, מנה עסיסית מעושנת בעוצמה וטעימה בטירוף, מעט מלוחה מדי לטעמי האישי. 

המשכנו בנתח האסדו הקלאסי, שפונדרה שנצלתה שעות ארוכות במעשנה, תענוג צרוף למי שאוהב את הז’אנר השומני הזה, עבורי אישית זו תמיד פיסגת הבשר, חלקים בו היו מדויקים וחלקים מעט שרופיםאבל כך הוא בשר תלוי במעשנה, הוגש עם תפוחי אדמה מדורה שהיו מעט קשים ולא היתה מזיקה להם שהייה נוספת בתנור. 

לשולחן הוגשה סינטה פרוסה לחלונות, מהסינטות הטובות שטעמתי, עסיסי וסיבי כיאה לבשר סינטה, מושלם.

המשכנו הלאה לנתח קצבים מבשר עגל, עדין יחסית לנתח קצבים ועשוי באופו מדויק להפליא, הנתח היה עתיר פלפל שחור.

עם הזמנת הארוחה המורחבת הוגש פילה בשר עם כבד אווז, רוצה לומר טורנדו רוסיני ללא רוטב, אינני חובב פילה בקר אולם הנתח היה עשוי להדהים, כבד האווז היה עשוי מדי לטעמנו. 

מנת הבשר האחרונה היה שייטל מטורף לחלוטין, עסיסי רך עשיר וענוג.

קינחנו בקפה או תה, וטעימות קינוחים שכללו מלבי פירות יער, גבינה פירורים (ללא עוגה), ומוס שוקולד, שום דבר להתפעל ממנו.

סיכום | בשר בשר בשר, אין כאן כלום חוץ מבשר, אבל כאן יודעים לטפל בבשר, יעד חובה למכורים לבשר ולעשן, אלו שמגיעים לכאן גם חוזרים לכאן ומקבלים בהבנה גמורה את הצורך להזמין מקום שלושה חודשים מראש למסעדה הלא שגרתית הזו. הבשר באיכות טובה מאד והצלייה והעישון ברמה מהגבוהות בארץ, לא בכדי אנחנו כמשפחה שבים לכאן אחת לשנה כל שנה, נקודה מהותית – קחו בחשבון שלמי שאינו אוכל בשר לא יהיה מה לאכול כאן.

אלבמה, רחוב דוד פנקס 47, נתניה

מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה
מסעדת אלבמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לרשימת הדיוור של הבלוג, וקבלו כתבות חדשות לתיבת המייל שלכם

אולי תאהבו גם...

יונק

חיפה | יונק, מרומניה באהבה

הזמן עצר מלכת אצל “יונק” בחיפה.
מעדני הבית, הגריל הרומני, החמוצים הביתיים, השפריץ, אפילו פנכות המלח נותרו כאן מקום המדינה.

דילוג לתוכן